Po udanym zalogowaniu się do systemu Zimbra należy wybrać opcję Właściwości. Opcje znajdują się w postaci fiszek w górnym pasku na niebieskim tle bezpośrednio pod logiem systemu Zimbra.
Tworzenie filtra. Z głównego Menu systemu ZIMBRA wybieramy "Właściwości".
Tworzenie przykładowego filtru antyspamowego. Opisana powyżej metoda rozdzielania/filtrowania wiadomości w systemie ZIMBRA, może być użyta do oddzielania niechcianych wiadomości, które przedostają się do skrzynki pocztowej użytkownika. System antyspamowy Uniwersytetu Zielonogórskiego oznacza prawdopodobną niechcianą wiadomość słowem kluczowym [SUSPECTED SPAM], które jest doklejane do tytułu wiadomości. Dlatego też, w prosty sposób, można utworzyć filtr oparty o ten właśnie klucz.
Ostatnim krokiem, który należy wykonać aby ustawić opcję automatycznej odpowiedzi jest zapisanie ustawień. Odpowiedni przycisk [Zapisz] znajduje się z lewej strony pod górnym menu z opcjami systemu Zimbra. Od tego momentu każdy nadawca, który w określonym przez nasz okresie wyśle na naszą skrzynkę jakąś wiadomość, zostanie powiadomiony o tym, że otrzymaliśmy od niego wiadomość i jednocześnie otrzma zdefiniowaną przez nas treść autorespondera.